am fost și eu mic

4

17 julio, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Am avut tot felul de animale, toate frumoase și gălăgioase. Aveam găini care nu mă lăsau să iau oul de sub ele. Băgam mâna când era găina pe cuibar, luam oul și când scoteam mânuţa aproape de tot, îmi dădea un cioc atât de tare, că de frică și durere îmi cădea oul sub ea înapoi. Iezii de cele mai multe ori îi găseam sus pe coteţe, băteau așa de repede din piciorușe pe tablă, cum bătea Gogu toboșaru’ la nunţi. Ca pe bebelași îi coboram și ei îmi rodeau părul și urechile, iar eu de dragul lor îi pupam numai în bot. Cu porcii a fost mai greu uneori, seara când era mai frig le băgam paie, un strat, să aibă căldurică peste noapte. Într-o seară tot așa, desfac un balot de paie, și pun în târnică două, trei mâini bune, intru la Ghiţă, le risipesc, el se uita la mine. Termin, îi fac așa un culcuș, zic să intre purcelul să doarmă, ăsta mă privea uimit în picioare, nu mai mișca. Până nu i-am arătat eu cum trebuie să stea un porcușor în paie, nu a venit nici el. Eram doi, mă ridicam să plec, se ridica și el, câteva zile așa ne-am chinuit până a înţeles Ghiţă că trebuie să doarmă singur. Am avut o capră, asta dacă nu erai atent o găseai la cufărul cu mălai, lingea mălaiul cu o viteză de ziceai că îl ia vântul, fabulos, avea doi ciucuri aici la gât, ce mai mă jucam cu ei. Avea coarnele ca de motocicletă, apăsa pe clanţa ușii, ușor, ca infractoarea, sabla fundul cu mămăligă ori pâinea, mânca până se umfla. Ce lapte bun mâncam de la ele, când făta, în perioada acea laptele nu se fierbea normal, câteva zile. Îl punea mama la fiert și se transforma în colastră, un lapte transformat în zer și brânzică mărunţită, eu puneam zahăr, doamne ce bun era.

GEORGE SORIN VENETE
2017

4 pensamientos en “am fost și eu mic

  1. Eheei, ce frumos era pe atunci…

    Le gusta a 1 persona

Responder

