măseaua

4

16 julio, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Cât de modern și de ușor este în ziua de astăzi să scoţi o măsea, un dinte. O plăcere, îţi vine să-i dai doctorului toată gura să-ţi facă ce vrea în ea, că nu se simte. Era la noi la comună unul, cu ani în urmă, te desfigura, se urca cu picioarele pe tine cu asistentă cu tot, nici nu ziceai că vrea să-ţi scoată măseaua, ci aveai impresia că te fură. Când nu mai puteam de durere, practic ultima fază, mă duceam și eu, îngrozit de ce mă va aștepta. Nervos plecam de acasă și mă întorceam repede și mut. Se purta doctorul ăsta așa de urât că nu aveai ce face, de frică stăteai. Am făcut probă odată cu niște chiloţi uzi, de ai mei, d-abia puși pe culme de mama, când am ajuns la doctor la cabinet și a răcnit ăla după scaun, mi s-au uscat chiloţii instant. Am vrut să nu mai intru, nici nu mai mă durea, dar m-a văzut doctorul pe geam și m-a strigat, creţule tu urmezi.
Și intru în cabinet, treci pe scaun, îmi zice, mă așez, parcă stăteam cu curișoru’ pe trei arici. Asta mă doare, îi arăt cu degetul, doctorul nici nu mă băga în seamă, bătea pe partea stângă în toţi dinţii, ca în buturi, pe dibuială, nu știu ce căuta, ăsta care mă durea era aici în faţă. Când, a dat Dumnezeu și Maica Domnul să îl găsească, după zece încercări pune cleștele pe el, curgeau apele pe mine, îmi era frică să nu mor înnecat în transpiraţie și când a zmucit odată am avut impresia că reușise să îmi mute capul invers, la spate. Gata mă, îmi zice, vrei s-o vezi, numai la dinte nu vroiam să mă uit, cu ochii pișaţi de atâta durere. Am plecat cu botu’ în pământ, nu mai puteam, nici pe mama nu vroiam să o mai văd!

GEORGE SORIN VENETE
2017

4 pensamientos en “măseaua

  1. invictus207 dice:

    super tare articolul..mi-ai smuls un hohot de ras..bravo

    Le gusta a 1 persona

Responder

