tăiai porcu’

5

28 junio, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Când a văzut tata că eram mai dornic să fac toate treburile, că îmi crescuse și mie mușchii, mi-a zi, anu’ ăsta tu tai porcul. O săptămână mai era, nu am mai avut somn, ascute cuţitul, pregătește pârlitoarea, ce să mai, îmi intrasem în rolul de criminal. Eu mai văzusem cum se face, eram viteaz după ce îl tăia, mă urcam pe el, ca pe cal, cât bea ăștia ţuica, eu tot călăream. Și vine ziua, cheamă tata 6 zdrahoni, porcul cam măricel, să-l ţineţi bine, zice tata, că-l taie copilul ăsta, adică eu. Pune unul porcului o funie la piciorul drept din spate, îl scoate ușor, ușor din coteţ și-l trântește fix în jumătatea curţii, era un noroi, să te înneci, nu ninsese. Ia cuţitul, strigă tata la mine, eu repede pun mâna pe cuţit, și întreb, acuma?…da, mi-a răspuns nu mai știu cine, și când să bag cuţitul, s-a mișcat porcu’, și în acel moment l-am înjunghiat în rât. Mare greșeală, s-a enervat porcul și dădea să se ridice, eu de spaimă am aruncat cuţitul pe spate, era să-l înfig în Petre care nu avea nici un rol pe acolo. Ţin mine că am luat-o la fugă prin grădină, porcu’ după mine, cred că mă fixase, aveam 5-6 rânduri de vie, le săream fără să ating sârma, porcu’ după mine. Fugeam și mă gândeam la mama că m-a pirdut, că nu mai am nici o scăpare, mă va mânca porcul de viu, și gata. Porcul căzuse, da eu nu am observat, tot alergam, când aud că mă strigă cineva să mă opresc. L-a tăiat cineva acolo unde căzuse, agăţat într-o sârmă, a fost mult mai ușor.Ce clipe, nu era primul porc pe care vroiam să-l tai, a mai fost unul de 7kg, când m-a văzut că vin spre el cu cuţitul s-a pus singur într-o parte, era bolnăvior, și ca să nu-l pierdem l-am tăiat.

GEORGE SORIN VENETE

2017

5 pensamientos en “tăiai porcu’

  1. Dar cu ce “haznă” l-ai mâncat pe urmă, nu? 😀

    Le gusta a 1 persona

  2. Nu fi necăjit, că Lică al meu nu a fost în stare să taie cum trebuie nici măcar un miel. Pe bune!

    Le gusta a 1 persona

Los comentarios están cerrados.

