proteza

8

18 junio, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

De un lucru sunt sigur, bunica a murit, fericită, fericită cu dinţi. Nu, nu cu dinţii originali, pe aceștea îi lăsase într-o batistă înnodată și agăţată de grinda din magazie. Ea nu arunca mai nimic, bătea cui după cui în grindă și agăţa tot, la ce nu te duceai cu gândul, ea păstra. Când ţi-era lumea mai dragă bunica pierdea proteza, începea mobilizarea și căutam de nebuni cu toţii, mai mult pe unde nu trebuia. Ultima dată tăiase două căruţe cu lemne pentru iarnă, cu niște ţigani de pe drum care aveau motor. Toate bune după ce au plecat ţiganii, bunica s-a dus să mănânce iar când a revenit să băgăm lemnele în magazie, nu mai avea, proteza. Stai liniștită bunico, zic eu, că dăm noi de ea, uite acuma. Pe unde ai fost ultima dată, încep eu investigaţia, prin grădină măi maică, pe la ștevie. Ooo… când am auzit eu, zic e căcată situaţia, ștevia are 1 metru, o să înnebunim într-un final. Vine repede bunica și zice, mămaie am fost și la fântână, bravo, zic eu, o fi căzut în puţ și noi ne perpelim degeaba. Nu am găsit-o nici la fântână și apare bunica care mă întreabă, măi mamaie, da în lemnele tăiate, te-ai uitat?..erau două căruţe de chituci și iai la mână, situaţia era de genul, iei din cur, pui în găoază, muncă de nebuni. Am terminat de vânturat și lemnele fără nici un rezultat, când apare bunica, maică am găsit proteza. Noi, toţi odată, unde, unde?..da bunica zice, pe fundul de mămăligă. Am zis că mor, noi o căutam extern iar bunica parcase proteza pe fundul cu mămăligă, cam aceeași culoare, puteam să o căutăm, până îi creștea dinţi noi. Uita săraca nu mai avea nici vederea bună, mai mereu la ocazii ca astea ne “încălzea” pe noi.

GEORGE SORIN VENETE
2017

8 pensamientos en “proteza

  1. Am citit cu sufletul ghem, cu gândul la bunica mea care nu e bine deloc acum…

    Le gusta a 1 persona

  2. ”…bătea cui după cui în grindă și agăța tot” :))

    Dumnezeu să o odihnească în pace pe bunica ta, draga de ea! ❀

    Te salut, cu deosebită admirație!

    Le gusta a 1 persona

  3. Fain de tot. Cine n-are bunică să-şi cumpere.

    Le gusta a 1 persona

Responder

