la porumb

4

18 junio, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Aveam o bucată de pământ de la mama soacră, dată imediat după nuntă, ce să punem pe el, mă tot întrebam, porumb, zice soţia, bine, porumb, spun eu. Ară, discuie, seamănă, prășește, ca la nebuni, nu era rentabil, da, na, era cadou. Și vine ziua ca să săpăm “cadoul” era porumbul numai bun de sapă, jumătate de pogon, zic, îl mâncăm, nevastă. Am ascuţit sapele de seara, le-am băgat în apă să se umfle cozile ca să nu iasă a doua zi, am pus și o pilă că mai rămânea sapa fără gură, să am cu ce-i da, nu?
A doua zi la 4 ne-am trezit, bunica mereu zicea, treziti-vă maică pe întuneric nu pe lumină, că nu mai aveţi chef de nimic. Am pus în traistă câteva lucruri cumpărate, nu aveam bani de mai mult, din grădină am pus mai ales, era,na, păcate amărâte. Am pus traista pe sapă si damigeana cu apă și la drum, era așa de departe, că mai bine nu-l mai aveam. Laţi am ajuns, eram și eu și muierea, dărâmaţi. Ne-am tras sufletul când a dat Dumnezeu și Maica Domnului și am ajuns, iar când am intrat pe rând parcă eram setat, că nu îl terminăm, iar eu nu vroiam să îl mai văd până la a doua sapă, era prea departe. Dăi, dăi, nevasta se topea de efort, eu nu mai puteam la fel, mai mult mă bălăngăneam pe lângă sapă, când soţia zice, nu mai pot, hai să mâncăm, bine, zic eu. Am plecat la capu’ locului unde lăsasem traista cu mâncare și când am ajuns, parcă și acuma văd locul, gol, cineva furase traista. Mă frec pe la ochi, zic nu văd de la păienjeni bine, caut, caut, nimic. Am rămas cu 5 bomboane, alea le aveam în buzunar, cum scoteam un rând, mai pupam muierea, pac o bomboană, ne mai ţineam curajul, altfel, câinii ne mânca. Bine că am rămas cu damigeana, și pe asta o mutam, din loc în loc, că dacă o lăsam cu mâncarea, furată era. Uite așa săparăm porumbul pe 6-7 bomboane, o damigeană cu apă și multă iubire.

GEORGE SORIN VENETE

2017

4 pensamientos en “la porumb

  1. TERESA dice:

    alimente și dragoste, felicitări
    (Comida y mucho amor, saludos)

    Le gusta a 2 personas

Responder

