varza

18

17 junio, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Îmi place foarte mult zeama de varză, o ador, acasă nu aveam frână, beam întruna. Mulţi se feresc de ea că miroase a bășinele, dar eu o iert, ce vină are. Obiceiurile românești nu le poţi uita indiferent cât de departe ai fi de bătătură. Așa că într-o zi, cu mulţi ani în urmă am căutat o varză prin piaţă, aici la spanioli, și am găsit una, cât roata de la mașină. Un chin până am ajuns cu ea acasă, nu mai spun că la semafor am scăpat-o pe jos, iar ea a trecut pe roșu. În sfârșit am ajuns acasă, acuma în ce o bag la acrit, caut, nimic, merg și cumpăr un bidonaș, nu eram chiar sigur că intră toată…varza. Curăţ varza de primele frunze, cum se face, pregătesc sarea și câteva crenguţe de mărar, și când să o bag în bidonaș, nu intra. Am apăsat pe ea de m-au trecut toate nădușelile, nimic, nu intra, când am pus un genunchi, era să ies pe partea cealaltă, dar am băgat varza. Partea proastă era că nu puteam să o pritocesc, atât de lipită era de pereţii butoiașului. Când și când o mai bâţâiam așa cu tot cu butoiaș, ca să o aerisesc. Cam după 4-5 zile a început să miroase așa de puternic, mi-era frică să ridic capacul, puţea de îţi cădeau pletele din nas. A șasea zi aud în ușă bătăi puternice, era vecina care m-a întrebat dacă a murit cineva. Nu vecină i-am răspuns eu, suntem toţi, stai liniștită, totul e sub control. Și m-a mâncat în cur să ridic capacul de pe varză, măi oameni buni, eu care eram obișnuit cu așa ceva și în acel moment am dat ochi peste cap. În final a venit și poliţia care mă tot întreba ce pute, ce pute, păi am o varză, zic eu. Ei tot insista să o vadă, mă tot gândeam în timp ce mă chinuiam cu butoiașul, să vezi George ce amendă îţi dă ăștia. Când am ridicat capacul decât atâta au apucat să-mi zică, arunc-o, în timp ce se ţineau de nas și coborau pe scări în mare viteză.

GEORGE SORIN VENETE

2017

18 pensamientos en “varza

  1. Borş de Milano, anyone ?! 😀

    Le gusta a 1 persona

  2. 69 dice:

    Super! Am simțit mirosul…dar mi-am amintit și gustul! Mai pun și eu uneori dar parca-i lipsește mai mereu ceva… Ar fi frumos sa le strangi Intr-o carte povestirile acestea. Sunt superbe!

    Le gusta a 1 persona

  3. alinabarac dice:

    E o arta si cu varza asta. Si parca nu se mureaza decat acasa. In alta tara nu vrea

    Le gusta a 1 persona

  4. La rându-mi, fără a sta vreo clipă pe gânduri, mă declar un împătimit consumator la capitolul “zeamă de varză”. Şi nu neapărat după vreun chef, deşi – în acele condiții matinale speciale – e binevenită. ☺👍🍷

    Le gusta a 1 persona

  5. lacrimaroua dice:

    Foarte tare !!!! 🙂 🙂 🙂

    Le gusta a 1 persona

Responder

