puișorii

2

16 junio, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Cum trecea înainte pe drum cu tot felul de lucruri, așa a trecut un camion plin cu pui. A cumpărat tata ţin minte cam 100 de bucăţele, o lădiţă plină. În mai bine de o săptămână au început cu căscatu’, mă, era atât de molipsitor că de cele mai multe ori căscam și eu cu ei. Am cumpărat Galisan să le dau, dăi, dăi, iar puii mureau pe capete, nu mai știam ce să le fac. Când controlez un puișor pe la aripi, ce crezi, avea și păduchi, măiculiţă pe unde mai scoatem cămașa că pierdem toţi puișorii. A zis o vecină că singura scăpare mai este, untură cu sare. A doua zi amestec la ochi așa, untură cu sare, și i-am uns de ia găsit toţi draci, se lipeau puii de degete. Când a venit mama de la muncă s-a speriat când a văzut toţi puii unși, fugeau prin curte precum cartofii, ăia negri semănau cu șobolanii, iar cei albi, nu mai semănau cu nimic. Mamă, zic, nu te supăra, că-i spăl, uite vezi lighenașul, în ăla îi bag pe toţi, amestec bine,ca noi îi scot. Nu le mai face nimic, zice mama, că se vor scălda în ţărână și se mai curăţă. Am așteptat cam o săptămână, mai aveam din 100 doar 60, mureau zi și noapte. Dacă eram mai tot timpul singur nu mă plictiseam, reparam două lucruri, stricam patru, era tot un ţinte mă, stai mă. Prind un pui să văd dacă alicesc vreun păduche pe la aripă, ce crezi, dau de o căpușă cât gămălia de la băţul de chibrit. Când am văzut, am pus mâna pe patent, am jumulit căpușa cu piele cu tot, dacă mai avea puișorul numai două căpușe, îi luam toată pielea. În mai puţin de două săptămâni ne-au murit toţi puișorii, erau căpușile pe ei, ca nisipul pe plajă, practic s-au topit toţi.

GEORGE SORIN VENETE

2017

2 pensamientos en “puișorii

Los comentarios están cerrados.

