amintiri vechi

15 junio, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Mă întreba mama, aveam câţiva anișori, dacă m-am spălat pe picioare, normal mamă, stai liniștită. Aveam nu știu cum să zic, o pereche de gumari, doamne, când băgam picioarele în ei după ce mă spălam, la lichean, se făceau picioarele atât de negre, parcă m-aș fi spălat cu funingine. Într-o seară tot așa, repede, repede, lic, lic cu apă pe piciorușe și pac am sărit în gumari fără să mă șterg, mă descalţ la ușă și intru. Când am ajuns pe covorul turcesc mama se uita la mine și zice, bine mă mamă, ai intrat încălţat, așa de negre erau piciorușele. Am avut o pereche de gumari atât de rezistenţi încât mi-au forţat unghiile să-mi crească spre talpă. Mă dureau degetele atât de tare încât am fost nevoit să decupez în dreptul lor ca să respire. Vara aveam picioarele fierte în ei, muream, de multe ori de atâta căldură mă opăream, numai în gârlă era bine, apa mă răcorea. Doamne mă grăbeam să duc gunoiul cu roaba, când am ajuns în dreptul la o balegă de vacă cufurită, am calculat greșit distanţa și am călcat chiar în jumatatea ei, am crezut că sunt pe gheaţă și am căzut în roabă, ca dracu’ m-am făcut. Gumarii erau foarte iubiţi, unii îi asorta cu șosetele albe, era la modă, și mergeau la discotecă așa fără nici un stres, dădea ca nuca în perete. Eu cumpăram gumari și pe ouă de găină, m-a păcălit o ţigancă de i-am dat aproape o găleată de  ouă la schimb cu o târnă plină cu gumari, aveam frica asta că nu mai găsesc, dacă nu mai venea ţiganca, rămâneam fără.

GEORGE SORIN VENETE
2017

