s-a furat mireasa

4

4 junio, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Este un obicei pe la noi, bun spun unii, prost strigă alţii. Da, mă rog cert este că se întâmplă și în ziua de astăzi. Două momente sunt cele mai importante la o nuntă: când se strânge darul și un altul când se fură mireasa. Te chinui mult să faci o nuntă, dar astea două momente, te poate „ruina,” pe bună dreptate. Rar mi-a fost dat să văd o nuntă unde nu este furată „viaţa lui,” și dusă pe unde nu îţi trece prin cap. Dar cum se face, nimic mai simplu, când toată lumea este agăţată, de bunătăţuriile de pe mese, apare omu,’negru care strigă. ATENŢIUNE! Și dacă nu esti familiarizat cu obiceiul, te întrebi, ce-o fi, cutremur! Nu, este mult mai grav, S-A FURAT MIREASA! De urgenţă se încep negocierile, n-ai văzut așa ceva, exact ca la RĂPIRI, unde, ce nu se cere ca să fie adusă „viaţa lui,”teafără și dacă se poate și „neâncepută”depinde. Nu o fură doar unul, a,sunt mai mulţi, și aduc „dovadă,” de obicei un pantof. Numai ginere să nu fi, când vezi un pantofior de la miresica ta, în mâna hoţilor. Ai vrea să și plângi, da nu, nu este locul potrivit. Tot obiceiul se rezumă la băutură, nimic mai penibil, dai oricât să vină înapoi prinţesa. Mai se ivește și câte un reproș după aceea, că vezi doamne mireasa a stat cam mult furată, dar cu trecerea timpului și a șirului de pahare, unii gineri mai uită. Așa că mare atenţie pe la nunţile pe care le onoraţi, spre miezul nopţii se poate  întâmpla acest obicei ” FURATUL  MIRESEI,”!

GEORGE  SORIN  VENETE

2017

4 pensamientos en “s-a furat mireasa

  1. Râdem noi dar am mai auzit că s-a terminat urât pe la unii 😀

    Le gusta a 1 persona

  2. Bună dimineţa! Şi eu am fost martoră la furatul miresii la una dintre cele cinci nunţi la care am participat în astă viată. Nu ştiu dacă au fost cinci, dar treacă de la mine. Au intrat vreo cinci inşi, de am crezut că-s de la demolari. Au înşfăcat mireasa iar mirele şi-a trimis aghiotanţii s-o recupereze…….el avea o treabă importantă…..să bea.

    Le gusta a 1 persona

    • Măiculiţă, cu așa ginere ocupat, puteau furăcioșii miresei să facă cu ea orice. În astfel de cazuri și miresica are o treabă. Bună să-ţi fie ziua. Mulţumesc frumos de vizită!

      Me gusta

Los comentarios están cerrados.

