dor, de bunica

12

1 junio, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Mă năpădi dorul de bunica, pe care am pierdut-o din păcate. Ce să mai jelesc, că înapoi, oricum nu o mai pot aduce. O haioasă așa era bunica și râdea la prostiile mele, până nu mai putea. Era o mână de femeie, da puternică, plângea barosul când o vedea, tăia lemne ca un bărbat adevărat (asta am învăţat de la ea și de la tata) și nu se speria de nimic, tot timpul zicea, ce înseamnă urât?..ea nu a cunoscut “mi-e urât, ăsta niciodată. Când părinţii mei lucreau schimbul 1 amândoi, mâncam la bunica, eu și sora mea. Trebuia să fim atenţi că bunica ne striga de două ori iar bunicul o singură dată, iar dacă nu eram pe fază, rămâneam la “dietă”. Nu pot să uit cum hoinăream cu bunica pe la toate târgurile și mâncam turtă dulce și floricele cu zahăr. Era frumos, amintiri de copil, parcă o văd, odată zice, de ce măi mămaie este toată lumea asta strânsă aici? Doamne cum a zburat timpul, era la modă “alba neagra”, zic mamaie nu este bine să ne oprim aici, vorbeam cu ea și îi explicam de jocul acela nenorocit care a distrus atâta lume, ea nimic, joc și eu maică odată. Nu m-am putut înţelege cu ea, parcă era setată pe “alba neagra” bunica mea, mi-era frică să nu piardă banii și rămâneam fără fes, promisiunea asta era, maică îţi iau fes. Avea bunica cinci batiste înnodate, toate cu bani în ele, scotea câte una punea banii și zicea, asta este, ăla sucea ziarul, se uita bunica uluită la mine. Mai scoate o batistă o desnoadă, pune banii și sufletul, se uita bunica la mine ca la amendă, eu ce vină aveam. Mai scoate o batistă și zice, asta este, pune banii spune șarlatanul, până se coiește bunica, ăla sucește ziarul și rămâne bunica ca broasca la barieră. O trag de mânecă și îi zic, mamaie gata, ajunge, ea nu și nu. Mai repetă prostia asta de patru ori, după care mă privește în ochii și zice, hai maică. Aveam inima cât un purice că ea rămăsese fără bani iar eu fără fes.Mai scoate o batistă cu banii în ea și parcă la un semn mi-am recăpătat culoarea și zâmbetul pe care îl pierdusem. A cumpărat ce trebuia, plus mie cele promise, și am convenit să tăcem, să tăcem că e mai bine pentru ea.

GEORGE SORIN VENETE
2017

12 pensamientos en “dor, de bunica

  1. Am dat un link …nu ştiu de’l poți vedea…

    Le gusta a 1 persona

  2. Mél@nie dice:

    impresionant si emotionant… ❤ mi-e adesea dor de "abuelita" – bunica-mi materna, RIP…

    Le gusta a 1 persona

  3. Foarte frumos!
    Mi-ai făcut dor și mie de bunica mea…

    Le gusta a 1 persona

  4. Liana dice:

    Strasnica bunica ai avut! Alba – neagra? 😀 ))))

    Le gusta a 1 persona

Los comentarios están cerrados.

