GROAPA

10

22 mayo, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Sună aiurea, dar lu’ bunicul toată viaţa i-a fost frică de ea. A fentat-o de fiecare dată, spunea mereu, mâine mor, a, cred că mâine, dacă nici azi nu mor, cred că săptămâna viitoare. Așa ne-a îmbârligat 78 de ani, un nedecis, că mâine, că poimâine. De toate s-a îngrijit chiar și de cavouri, aici în faţă la eroi rându’ doi. Nu te murdărești de nimic, pășești pe iarbă ca domnul când mergi în vizită. Îi poţi urmări și peste gard, se vede perfect, a vrut în faţă moţ, na, aci este,unde și-a dorit. Și cu coșciugul tot așa, înspăimântat că nu va fi pregătit când va veni “regina” l-a făcut cu o hotărâre greu de imaginat. Ani de zile a ţinut coșciugul în pod plin cu porumb și capacul rezemat de-i lingea pisicile crucea de pe el. Când zicea, taică urcă-te în pod și coboară niște porumb, urcam și uitam de dihanie, când puneam ochii pe el știind că bunicu’ se zbenguie prin curte, coboram cu chiloţii aburiţi de fiecare dată. Avea nebunia asta să plătească toate taxele la zi și să fie groapa gata, de parcă era pistă de avion și nu avea pe ce să aterizeze. Bunica nu era așa “agresivă” să plece dar dacă bunicu’ i-a oferit și ei un loc de ce să-l refuze. Bunicul a iubit mult Tezaur Folcloric, păi când apărea Mărioara Murărescu nu mai mișca nici copilul în pizda mă-si, asculta toată muzica cap coadă iar când apărea calul ăla alb, practic delira ăsta, înfiorător cât i-a plăcut muzica populară. Mamă m-am dat cu voi la povești și cred că s-a ars fasolea pe foc, vine un miros din bucătărie….

text : GEORGE SORIN VENETE

10 pensamientos en “GROAPA

  1. Ai un umor deosebit. Dar mi-ai amintit de ai mei bunici şi de multe poveşti de prin sat… 😀

    Le gusta a 2 personas

  2. Filadelfia dice:

    asa…avem si un bucatar de cuvinte aici, pardon si de fasole :)))))

    Le gusta a 1 persona

  3. Roxana V. dice:

    Mda,cam asa cred ca erau toti bunicii,cu sicriul pregatit in pod si toate chestiile pe care vroia sa le dea de pomana.Bunica mea,Dumnezeu s-o ierte, avea niste plapume si paturi de toata frumusetea pregatite pentru nepoti😂😂.Eu am primit-o mai repede ca i-am zis o data :Dupa ce mori cine mi le mai da?Da-mi acum sa te pup si sa iti multumesc,ca pe cand vei fi moarta aleluia cu pupatul.Eu nu pup morti😂

    Le gusta a 1 persona

  4. toamnasunteu dice:

    😂😂😂😂😂

    Le gusta a 1 persona

Los comentarios están cerrados.

