LA POMANĂ

16

13 mayo, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Mă duceam mai mult pentru colivă iar bunica avea o putere de convingere că nu puteam să o refuz, parcă o aud cum zicea, nu fi maică prost, hai cu mine la pomană. Și mă duceam, de gura ei, de pofta care o aveam pentru colivă, mă duceam. Mâine mergem la o pomană aici aproape, păi la școală ce fac întreb eu, dă-o dracu’ de școală mă, o zi, nu se cunoaște. Și a doua zi am plecat la pomană, am ajuns, observ că erau toate bunătăţurile pe mese, da nu mânca nimeni. A greșit mâncarea zic eu, bunica, n-a greșit mă, îl așteaptă pe preot să facă o slujbă că așa trebuie. Pun și eu curu’ pe un scaun că nu mai puteam de picioare, să-l așteptăm pe popa, deodată oprește o mașină la poartă, coboară dascălul și când să coboare și popa cădea înapoi în mașină. Se mai ridică popa odată tot el nervos și cănd să iasă de tot din mașină îi sare busuiocul din mână chiar în șanţ. Era un șanţ adânc și plin de iarbă, popa că recuperează el busuiocul și se apleacă și înfige mâna în el, la luat cu iarbă cu tot, nu știai care e busuiocul. Vine dascălul și îl prinde așa de subraţ și intră în curte, da unu zice, tot pe derbedeul ăsta mă l-aţi chemat să ţină slujba. A început slujba, nimic nu se înţelegea, nimic, ţin minte că a fost o slujbă lungă iar popa a încheiat-o zicând “casă de piatră,”toată lumea râdea, ce mai, un acordeon lipsea. Termină popa și încep hunii să mănânce, ba una, ba alta, popa începuse deja să ciocnească cu dascălu’ pahare după pahare însoţite de tradiţionalul, ne vedem și la botez. Rar mi-a fost dat să văd o pomană așa veselă, bine, popa era piesa de bază, la cât de cherchelit a venit și în ce hal a plecat, era imposibil să vezi vreo moacă tristă.

text de: GEORGE SORIN VENETE

16 pensamientos en “LA POMANĂ

  1. vorbebune dice:

    Vesel tare popa…haha…n-ai spus dacã a fost bunã coliva: nucã multã, rom, bombonele…

    Le gusta a 1 persona

  2. Suflet dice:

    Vaai, mi-aș fi dorit să fiu acolo :)) Bine că n-a făcut și “Isaia dănțuiește” :))

    Le gusta a 1 persona

  3. toamnasunteu dice:

    Hahahaha.Ma bucur sa te citesc.Nu stiu cum ai dat de blogul meu,dar imi face placere sa te cunosc citindu-ti articolele!😂😂😂

    Le gusta a 1 persona

  4. Liana dice:

    Cand vreau sa rad, vin pe pagina ta si uit de pagina mea. 🙂 Ai asa un dar de a povesti, ca uit sa mai plec la mine acasa. 😀 )))

    Le gusta a 1 persona

  5. Îmi plac tare mult articolele tale 😁

    Le gusta a 1 persona

Los comentarios están cerrados.

