TÂRNA

7

12 mayo, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Primăvara mă duceam după nuiele pe zăvoi, luam foarfeca de vie, ceva de mâncare, apă, sârmă, și plecam. Ajungeam cam în jumătate de oră, dar nu mă apucam imediat de tăiat nuiele, priveam întâi cum curge Ialomiţa, ce frumos, așa mă liniștea zgomotul vijoaielor sau cât de bucuros eram când sărea câte un pește ori zbura o raţă sălbatică. Apropo de raţă, am prins odată una și am închis-o singură în coteţ, dimineaţa am dat drumul la găini și de raţă am uitat, am deschis ușa  relaxat și când a zburat cu o viteză, o clipă a lipsit să nu-mi stea inima, doar atâta am apucat să mai zic, raţaaaa…

În fine să revin la nuiele, bunicu m-a învăţat ce să tai ca să facă târne bune. Mereu zicea că trebuie să le facem de pe acuma să avem la toamnă pentru urcatul porumbului. Avea o răbdare bunicul cum le împletea și le întărea că ieșeau niște târne așa de dese, puteai să pui apă în ele. Bagă la cap taică îmi zicea, că mâine poimâine mor, și tu trebuie să faci târne. Asta că moare mâine poimâine a fost un “feic,” zicea de trei patru ori pe zi, timp de 80 de ani, că la un moment dat îi zicea și bunica, măi Nicule prea ai luat viaţa asta în serios. Îi intrase în cap la bunica, că vezi doamne dacă dă colţu bunicu, dă și ea de fericire. Și uite așa cu târnele, odată am luat o târnă proaspăt făcută și am plecat la pește cu ea, pe la buturi ţineam târna între picioare și scotoceam cu mâinile, dirijam peștele către târnă, așa prindeam. De multe ori prindeam și câte un șobolan, mare, mare parcă era cotoi, trăia bine pe apă, sau ţin minte tot așa bag târna la o buturugă și când orbecăiam pe acolo, un șarpe. Pe mine șarpele m-a făcut întotdeauna să fug, excepţie nu am făcut nici de această dată, am lăsat dracu’ târnă și tot, și…. Când am văzut că se urcă șarpele în târnă și asta plutea pe deasupra, am înţeles că târna, fu-se și se du-se. M-a întrebat bunicu unde este târna, nici o grijă tataie stă bine unde am lăsat-o, în gândul meu ziceam cred că a intrat în satul vecin, după două ore de când tot plutea. De ar fi să o iau de la capăt, mâine aș începe, dar nu mai sunt posibile multe lucruri.

text de : GEORGE SORIN VENETE

foto: internet

7 pensamientos en “TÂRNA

  1. Nautilus dice:

    Șobolanul poate era bizam?
    Mai nou pe Ialomița sunt și castori, proveniți din Bavaria. Au mai fost eliberați pe Mureș și Olt.

    *vijoaie – ce înseamnă?

    Le gusta a 1 persona

  2. Mult nu mai este se agaţă românii de ele, combinate cu mici la grătar, mamă, mamă!😂

    Le gusta a 1 persona

Los comentarios están cerrados.

