LA SAPĂ

12

11 mayo, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Cine nu a fost la muncă cu ziua nu știe cum este, ca la muncă ai zice, da nu, la uzină este într-un fel, iar la particular altfel. M-am dus de mic la muncă, fie că trebuia să fac o groapă, la săpat de vie, sau când i-am săpat groapa lui Costică, că murise, aici când am luat două oase în lopată, mi-au îngheţat izmenele, și am întrebat, dacă îl îngroapă mai la suprafaţă ce are, se răzgândește. După ce am văzut oasele nu mai intra cazmaua nici cu slujbe, cu amândouă picioarele mă urcam pe ea și nimic, eram moale, moale. A fost prima și ultima groapă săpată de mine, mai bine fac altceva, mi-am zis. Altă dată tot așa un vecin căuta oameni să-i sape via, nea Marine vin și eu, mai avea nevoie de unul, bine mă vino. Am ascuţit cazmaua de seara iar dimineaţa când am vrut să-i fac o probă, mi-a ieșit din coadă, domnicuţule încotro s-o apuc, nu de alta, mă aștepta vecinul cum am vorbit. Am împănat-o repede cu o surcea și tai-o la săpat George. Am intrat pe rânduri și sapă, sapă, eu eram cu zece metri înaintea la toţi, leșinaţi pe jos de râs la tot ce spuneam eu, asta era arma mea să povestesc ca să nu mi-o ia cineva înainte. Și vine ora să mâncăm, nea Marin era văduv, mâncarea el o pregătea, problema mea cea mai mare este că nu pot să mănânc de la oricine, nu pot, mă omori acuma, recunosc sunt mai scârbos. Chiar mă gândeam cu o seară în urmă, când o pune Marin masa am dat de dracu dacă nu o fi ce trebuie, și așa a fost. Ne așezăm la masă, întinde Marin linguri și furculiţe, pâine, sticle cu ţuică și vin, iar ciorba o aduce direct în farfurii din bucătărie. Am uitat să precizez că mâncam afară fiind vremea bună. Să aveţi poftă zice Marin în timp ce colegii mei băgau ca sparţii. Bag și eu lingura în ciorbă și am lovit ceva ciudat pe fundul la farfurie, zic în gând ce draci a pus mă ăsta la ciorba asta, suna a piatră, am dat cu lingura de ceva tare. Ăsta de lângă mine zice pune bă mâna și mănâncă că vine Marin cu felul doi, în gândul meu, mai bine nu ar mai veni, că mi-e mai bine nemâncat. Îmi fac curaj și bag lingura până pe curu’ la farfurie și când ridic lingura ce să vezi, o căpăţână de curcă cu cioc cu tot. A tăiat curca și nea Marin a pus la ciorbă căpăţâna cu totul, ciocul întreg, na, ciocul ăla lung cum are curca. Am stat mai bine nemâncat, parcă era prima dată, câte zile norocoase am prins așa ca asta, fără număr.

12 pensamientos en “LA SAPĂ

  1. vorbebune dice:

    Norocosule, probabil colegii tăi n-au avut parte de așa delicii culinare…haha. Nu cred că mai știi ce a pus nea Marin la felul doi?? Hahaha…😂😂😂

    Le gusta a 1 persona

  2. succesulpe dice:

    Nu-mi spune cum e. Am sute de amintiri cu sevente din astea 🙂 🙂

    Le gusta a 1 persona

  3. După câteva pahare de rachiu, merge și pita goală sau cu o ceapă rătăcită. 🙂

    Le gusta a 1 persona

  4. Liana dice:

    Trec direct la concluzie: omule, nu stiu de unde ai aparut, dar in seara asta (pe pagina ta), am ras cu lacrimi! Super! 😀 😀 😀

    Le gusta a 1 persona

  5. Vai :))) am partial acum dar am citit asta si ma simt mai bine!

    Le gusta a 1 persona

Los comentarios están cerrados.

