PĂSĂRICA

2 mayo, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Mor să ascult păsărica… cum cântă iar asta mi s-a întâmplat ieri dimineaţă pe malul mării în timp ce așteptam să iasă soarele. Nu, nu este prima păsărică pe care o ascult, am mai trecut prin multe păsărici de-a lungul vieţii. Mă fascinează cântatul păsăricii și nu mă plictisesc niciodată, ascult, ascult ca un nebun dacă vrei și nici vorbă de plictiseală. Mergeam cu foarte mulţi ani în urmă la pădure după vreascuri și ţin minte fumam pe vremea aceea iar primul lucru pe care îl făceam când ajungeam în gura pădurii era să mă așez lângă un copac de stejar. Rezemat de copac și cu ţigara aprinsă ascultam păsărelele cum cântă și eu urmăream cum zburau printre crengile copacilor înverzite și umede de roua dimineţii. Era un concert gratis, parcă doar pentru mine și părea că sunt cuprins de vraja unei povești minunate cu final fericit. Când ploua era și mai frumos mă băgam în iesle peste fânul pregătit căprioarelor și de acolo ascultam până reușeam performanţa să adorm uneori. Mor după natură, aerul curat și păsărelele practic le iubesc,  simt că spre bătrâneţe voi strânge măcar un stol, deja parcă am început, nu?

