STOMĂCELUL

8

16 abril, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Numai stomac să nu fi în aceste zile când nu mai contează măsura ci tradiţia. Douăzeci la o masă și toţi cu (arma) oul ridicat în mână gata să-l spargă. Mai nimeni nu vrea să audă de ștevie, lobodă sau spanac, până se termină Paștele astea (bălăriile) se vor usca prin grădină. Nu a scăpat ou fără să fie colorat, alb să nu rămână. Este frumos să ciocnești cu toată lumea un ou și obligatoriu să-l mănânci nu de alta, da, se strică. Este un ritual respectat cu sfinţenie practic de tot muritorul, oul și vinul, friptura de miel și vinul, drobul și vinul, cozonacul și vinul, practic toate astea se repetă cu vin. După ce se fac aceste “repetiţii” urmează mutarea trupului de pe scaun pe fotoliu sau pe pat, nu e bine, hai la aier pe o bancă sau direct pe iarbă. Un chin pentru stomac care trebuie să îndure tot, chiar și răzbunarea mielului și a celor 20 de ouţe. Sper să nu se strice vremea nu că ar rămâne friptura în cuptor da nu poţi compara o sârbă dansată în poiana plină de ciulini cu una în sufragerie. Foarte important telefonul de la salvare, niciodată nu se știe când se poate suci bunătăţile prin stomac și e musai nevoie de cineva acreditat să descurce problema. Să avem grijă și măsură la toate, mai ales la, ouă. HRISTOS A ÎNVIAT!!!

8 pensamientos en “STOMĂCELUL

  1. 69 dice:

    Adevărat a Înviat! Am zis eu că ouăle se-nrosesc de fapt de ciuda! Mari adevăruri ai grăit aici, domnule. Sănătate și pace în suflet la toată familia!

    Le gusta a 1 persona

  2. Suflet dice:

    Adevărat a înviat!

    Le gusta a 1 persona

  3. Si ficat e greu sa fii zilele astea. 😀

    Le gusta a 1 persona

  4. lacrimaroua dice:

    Adevarat a inviat !

    Le gusta a 1 persona

  5. TinaC dice:

    Și eu care nu am mâncat încă nici un ou roșu… nici de altă culoare. Nici n-a insistat nimeni să ciocnesc vreun ou. Așa că, dacă nu îmi va fi poftă pe vreunul nici nu voi mânca, fie tradiția cum o fi. Nici cozonac, deși aseară am fost în vizită la cineva și am fost servită cu cozonac. Subtil, m-am făcut că nici nu e acolo. :))
    Zile liniștite alături de cei dragi să ai. 🙂

    Le gusta a 1 persona

Los comentarios están cerrados.

