ACORDEONUL

4

23 marzo, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

De copil mi-a plăcut muzica iar când apărea o formaţie pe la televizor făceam așa cu degetele pe burtă ca la acordeon. Ai mei normal că văzundu-mă mi-au zis, vrei să-ţi cumpărăm un acordeon, da, răspund eu, clar nu știam care este, dar dacă tot au zis că-mi cumpără ceva, de ce să refuz. Și la câteva zile vine tata cu o cutie mare și neagră pe care o deschide în faţa mea, să-mi sară inima nu alta de emoţii. Îl întreb pe tata dacă pot să-l încerc și normal că m-a lăsat de era să distrug acordeonul înainte de a învăţa ceva. Am căzut rupt de obosit cât am tras de el, practic eram dărâmat, nu credeam că poate fi atât de obositor. Primul acordeon a fost un Timiș nu-l pot uita niciodată cu 32 de bași micuţ ce mai cu el am început. Al doilea acordeon era un Parrot frumos roșu sidefat cu 60 de bași cu ceva schimbătoare. Am fost pe la mai mulţi lăutari să mă înveţe și pe mine, Nelu Miron și mulţi alţii dar cel mai frumos a fost anul de muzică făcut la club la Moreni. Aici profesorul era un muzician bun tare, dar ne punea mereu să-i aducem câte ceva, găini, ouă, ţuică, brânză, făină și am tot cărat la găini de mi-a zis mama într-o zi, gata nu se mai poate. Da tot am învăţat să cânt și vine și primul botez la care eram așa, să merg, să nu merg. Și mă duc la acest botez, dacă nu ma-m dăstrăbalat cu acordeonul ceva de vis, frumos nu alta, la trei zile, a murit copilul. Toţi râdeau de mine, ce ai cântat mă de muri copilul mă întreba toţi. Adevărul este că eu nici nu am văzut copilul, a murit că părinţii la-u băgat noaptea între ei și sau culcat pe el. Au mai făcut doi trei copiilași dar nu mai m-a chemat la nici un botez.Nu am mai cântat de 15 ani la acordeon, mi-am adus aminte așa trecând pe lângă un magazin de instrumente muzicale.

4 pensamientos en “ACORDEONUL

  1. succesulpe dice:

    Cu totii cred ca avem povestile noastre despre cate un instrument.
    Eu cand l-am capatat nu mai aveam chef! 🙂

    Le gusta a 1 persona

Los comentarios están cerrados.

