TELEVIZORUL

4

12 marzo, 2017 por GEORGE SORIN VENETE

Priveam la televizor  o partidă de fotbal și deodată mi-a fugit gândul la televizorul Olimp pe care l-am avut cu mulţi, mulţi ani în urmă. Frumos s-ar grăbi unii să afirme că nu am uitat și, na, ar fi o amintire de suflet. A fost mai de grabă o amintire de nervi. Când te instalai comod să urmărești și tu ceva, apăreau ‘purecii’ și din acel moment toată familia avea de lucru. Aveam nevoie urgent de cineva  cu mână fină să miște antena, altul la fereastră să transmită limbajul, unul pe hol care ţinea legătura cu tata care era lipit de televizor și urmărea ecranul cum ţopăia sau cum se jucau ‘purecii’. Toate astea se întâmplau parcă la comandă, de PAȘTE, CRĂCIUN și REVELION când aveam și noi totul pregătit și mai urma să ne cocoţăm în vârful patului. Altoia tata televizorul cu pumnul de săreau lămpile din el, dar tot stricat rămânea și eu pregăteam cu viteza luminii cearceaful sau pătura. Sania și bicicleta au făcut la drumuri cu Olimpul de sau tocit sau de multe ori îl luam direc în spate și opream cu el pe un pod să mă odihnesc, câte ideei aveam când priveam la apă cum curge, zic,fac ce fac cu televizorul că mă săturasem. Era aproape de noi cineva care se ocupa cu reparatul sau fărmatul televizoarelor, după caz. Asta nu dădea capacul jos până nu-i cumpărai o ‘jumate’ de ceva, orice, televizorul nu trebuia să fie curat pe lămpi că asta însemna că tata și-a băgat nasul, cazul nostru. Avea o cameră unde repara și el era înconjurat de 20 de televizoare iar eu când vedeam asta nu mai plecam de lângă el, pentru că le începea pe toate și vedea că nu reușește. Era un caz fricit dacă îl repara și pe al meu, dar nu, după Revelion sau Crăciun mă chema, făceam la drumuri parcă mă duceam la servici și avea un câine rău când mă vedea, turba nu alta. La ce televizoare sunt în ziua de astăzi, nu ai și nici nu este nevoie să-i dai cu pumnul.

4 pensamientos en “TELEVIZORUL

  1. Am avut un Temp 6 pe vremuri, rusesc, cred că aşa era “marca”, dacă nu mă înşel, tot pe bază de pumni mergea uneori – mai ales în zile de sărbătoare, atunci când eram şi noi bucuroşi fiindcă erau mai multe ore de program. ☺☺☺👍 Mi-ai redeşteptat nişte amintiri care se ascunseseră… ☺

    Le gusta a 1 persona

  2. succesulpe dice:

    Si al naibii, se strica intotdeauna de sarbatori 🙂

    Me gusta

Los comentarios están cerrados.

